Apie autorę

„Eva Mili – ne tik jautri tapytoja, bet ir drąsi eksperimentuotoja, išlaikanti savitą braižą ir kartu nuolat ieškanti naujų stilistinių bei teminių sprendimų.“ dr. Miglė Munderzbakaitė, menotyrininkė
„Tikslumas, tvarka ir… švelnumas, lengvumas vienu metu.“ Kristina Liepinaitė, menotyrininkė, M. K. Čiurlionio dailės muziejaus kuratorė

Mano paveikslų tema gana plati – tapau natiurmortus, animalistiką, figūratyvą. Bet smagiausia man kurti portretus. Džiaugiuosi, kai grubūs mentelės (mastichino) potėpiai magiškai persikūnija, ir virsta gyvais žmonėmis, su savo charakteriu ir nuotaika.

Daug spontaniškumo ir veržlumo mano darbams priduoda vienasluoksnės tapybos technika (wet on wet). Naudojant šią techniką, pagrindinis paveikslo sluoksnis turi būti užbaigtas, kol nepradėjo džiūti pirmieji užtepti dažai. Kai paveikslas visas šlapias, galiu lengvai įlieti naujas spalvas, keisti formas, sulieti objektus ir jų ribas. Darbas vyksta labai dinamiškai, kartais ne visai taip, kaip buvau suplanavusi iš anksto. Man patinka, kad paveikslas gaunasi unikalus –  stipriai įkrautas tuometinių mano minčių ir emocijų. Ribotas laikas, skirtas vienam paveikslui, verčia dirbti tiksliai, daryti kuo mažiau klaidų, pilnai atsiduoti pradėtam kūriniui.

Mano, kaip kūrėjos, kelias buvo gana vingiuotas. Pradėjusi mokslus dailės mokykloje, vėliau rinkausi tiksliųjų mokslų pakraipą. Baigiau informatikos bakalauro ir magistro studijas KTU universitete, dirbau programuotoja. Tik tapusi mama vėl pajutau poreikį kurti. 10 metų dirbau profesionalia fotografe, vėliau į mano gyvenimą atėjo tapyba. Dailės mokiausi savarankiškai iš užsienio tapybos meistrų. Skaičiau geriausių realizmo ir impresionizmo mokytojų knygas anglų kalba, domėjausi didžiųjų meistrų darbo principais. Tokiu būdu įvaldžiau man artimą vienasluoksnės tapybos techniką (wet on wet), kuri Lietuvoje nėra plačiai naudojama.

Jau pačioje kūrybos pradžioje man įdomiausia buvo žmonių veidai. Nutapiau kelias dešimtis pažįstamų žmonių portretų, surengiau pirmąją parodą “Portretai”.
Vėliau sukūriau paveikslų ciklą “Vaikiškos istorijos”, kur blykčiojo trumpi nutikimai iš vienos mergaitės gyvenimo.
Asmeniniai potyriai bendraujant su katėmis ir šunimis sukėlė apmąstymus charakterio prigimties tematika. Taip sukūriau paveikslų ciklą “Šuniškas gyvenimas. Katino dienos”.
Vėliau susipažinau su mažosiomis balerinomis iš Lietuvos tarptautinės baleto akademijos ir 4-erius metus kūriau paveikslų ciklą “Baleto pamoka”.
Viešnagė vietiniame gyvūnų ūkyje padovanojo pažintį su ten gyvenančiu linksmu ketverių metų berniuku Ąžuolu, prižiūrinčiu daugybę ūkio gyvūnų. Ir įkvėpė sukurti paveikslų ciklą “Ąžuolo ūkis”.
Mano studija.
Darbo procesas.


  • 2001 – bakalauro laipsnis, KTU informatika
  • 2003 – magistro laipsnis, KTU informatika
  • 2001 – 2007 programuotoja, projektų vadovė
  • 2007 – 2017 fotografė
  • Nuo 2017 tapytoja
  • Nuo 2019 rengiamos personalines tapybos darbų parodos

Spaudoje:
Onutė Gaidamavičiūtė. Plastiškos ir šokančios moters kūno linijos, 2025
Miglė Munderzbakaitė. Antropomorfiniai portretai, arba Gyvūnai scenoje, 2025
Kristina Liepinaitė. Romantiškas lengvumas racionalioje Evos Mili tapyboje, 2024
Aušra Filipavičiūtė-Navikauskė. Eva nunešė rėminti savo tapybos paveikslą – ir gavo pasiūlymą surengti autorinę parodą, 2019